לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

חוסר ביטחון עצמי - 5 טיפים להתמודדות עם פחד קהל

חוסר ביטוחן עצמי - פחד קהל - בטיפול אורי פוקס - דרך גוף
חוסר ביטוחן עצמי - פחד קהל - בטיפול אורי פוקס - דרך גוף


עבור חלק גדול מהאנשים, דיבור מול קהל הוא מצב המעורר לעיתים חרדות ו/או אי נוחות המביאים לכדי חוסר ביטחון עצמי. מה ניתן לעשות ואיך אפשר להתגבר על כך? 5 טיפים..

בין אם אתם צריכים להעביר הרצאה או מצגת כלשהי במסגרת העבודה, לדבר מול קהל המוזמנים באירוע כלשהו או ממש לדבר מול קהל שאינו מוכר לכם (בסדנא שאתם נדרשים להעביר למשל), להלן כמה טיפים שיעזרו לכל אחד מכם להתמודד עם סיטואציות שכאלו.

הסחות דעת יכולות לעזור-

בניית "תרגילים" של הסחות דעת כלשהן, היא אסטרטגיה טובה ומוכרת להתמודדות עם מצבים של לחץ וחרדה. למשל, שינון של משחקי מילים לפני שעולים לדבר (עדיף גם כאלה שקשורות לרצף ההרצאה ואז הן גם יכולות לתרום לכם להיזכר ברצף ההרצאה). תרגילים נוספים שיכולים לעזור קשורים בריכוז או סוגים שונים של דמיון מודרך ומדיטציות קלות לפני העליה לבמה.

עמידה ויציבה נכונות -

מאפיין פיזי בולט ביותר שמעיד על חוסר ביטחון עצמי בעת עמידה מול קהל הוא היציבה שלכם ? עד כמה המציג "קפוא" במקום, עד כמה הוא מתנוענע בחוסר נוחות, הולכים על הבמה הלוך ושוב. תנועה מרובה עלול להעיד כאמור על אי נוחות וכמו כן על חוסר ביטחון עצמי, ולגרום לכם ולהופעה שלכם להיראות מאולצת ובלתי טבעית. ההמלצה היא במרבית הזמן פשוט להישאר במקום מרכזי, ולזוז רק בעת הצורך ובעת הדגמות פיסיות כלהן שקשורות להצגה.

לקיים חזרות ולהתכונן לפני -

כמו חזרות לפני מבחן או לפני ראיון עבודה, חשוב להתכונן היטב. פעולות אלה מעלות פלאים את רמת הביטחון העצמי, מכיוון שתרגישו שאתם "שולטים בחומר" ומוכנים למטרה. בנוסף אם תעבירו את ההרצאה לגורם שאתם מרגישים בנוח איתו כמו חבר או קרוב משפחה, הוא יוכל לתת לכם פידבק אמיתי וכנה ולעזור לכם להשתפר!

לסיכום, חרדות, חוסר ביטחון עצמי ופחדים הינם חלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרניים. ואגב - זה בסדר גמור! הם חלק מהחיים ואין צורך להדחיקם או להתעלם מהם. במידה והחרדות וחוסר הביטחון הופכים למצב שהם גורמים לאיכות החיים שלנו להיות ירודה, יש מה לעשות! לשימחתנו בימינו אנו, ישנם יותר ויותר טיפולים וטכניקות שונות להתמודדות עם המצב. מחקרים רבים מצאו כי הטיפול היעיל ביותר לטיפול בחרדות הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי (C.B.T). אני יכול להמליץ על השיטה הזו מניסיוני האישי.

רוצים לשמוע עוד? כתבו לי בתגובות.
שלכם,
אורי

המאמר פורסם גם כאן »

אורי פוקס אורי פוקס - מטפל פסיכותרפיסט ובעל קליניקה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי C.B.T.

שיתוף חברים
עם : אורי פוקס